عباسی، مهرداد: تفاوت میان نسخه‌ها

بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۳۰: خط ۳۰:


== دیدگاه‌ها ==
== دیدگاه‌ها ==
ایشان با تاکید بر داشتن ادبیات علمی در مطالعات غربی براین عقیده است: مطالعات قرآنی غربیان در این دو قرن اخیر را باید به مثابه پدیده ای مدرن دید که با دغدغه ها و فعالیت‌های مسیحیان و غربیان در ادوار پیشین تفاوت‌ها دارد. ویژگی بارز قرن نهم تا پانزدهم میلادی ادبیات جدلی و ازدیاد ردیه نویسی و دفاعیه نویسی‌ها بود و مسیحیان حملات گزنده و تندی به شخصیت پیامبر داشتند. نوع مکتوبات از هر دو طرف با هدف اسکات خصم و به روش جدل و دفاع از دین خود در برابر دین دیگری بود و در این دوره تمدن اسلام از نظر علم و دانش و فرهنگ، حرفهای زیادی برای گفتن داشت و جهان اسلام خودش صادرکننده بود و در قرن چهارم هجری رنسانس اسلامی رخ نمود که به معنای نوزایی و شکوفایی علمی است.<ref>[https://iqna.ir/00AxmN مطالعات] قرآنی غرب باید با زبان و ادبیات علمی داوری شوند </ref> براین اساس ایشان در باب ضرورت مطالعات آکادمیک براین عقیده است که امروزه اگر زبان آکادمیک نداشته باشیم نمی‌توانیم با دیگران گفت‌وگو کنیم. اگر بخواهیم درباره قرآن، سنت، تاریخ و ... صحبت کنیم باید از روش آکادمیک استفاده کنیم. ناآشنایی با زبان آکادمیک موجب می‌شود که چندین جلد «دایرةالمعارف قرآن» تدوین شود، اما دخالتی در نگارش آن نداشته باشیم و مقاله‌ای از محققان ما در آن منتشر نشود.<ref>[https://iqna.ir/00Fp0B مطالعه آکادمیک اسلام؛ زمینه‌ساز فضای گفت‌وگو میان اسلام و غرب]</ref>  
ایشان با تاکید بر داشتن ادبیات علمی در مطالعات غربی براین عقیده است: مطالعات قرآنی غربیان در این دو قرن اخیر را باید به مثابه پدیده ای مدرن دید که با دغدغه ها و فعالیت‌های مسیحیان و غربیان در ادوار پیشین تفاوت‌ها دارد. ویژگی بارز قرن نهم تا پانزدهم میلادی ادبیات جدلی و ازدیاد ردیه نویسی و دفاعیه نویسی‌ها بود و مسیحیان حملات گزنده و تندی به شخصیت پیامبر داشتند. نوع مکتوبات از هر دو طرف با هدف اسکات خصم و به روش جدل و دفاع از دین خود در برابر دین دیگری بود و در این دوره تمدن اسلام از نظر علم و دانش و فرهنگ، حرفهای زیادی برای گفتن داشت و جهان اسلام خودش صادرکننده بود و در قرن چهارم هجری رنسانس اسلامی رخ نمود که به معنای نوزایی و شکوفایی علمی است.<ref>[https://iqna.ir/00AxmN مطالعات قرآنی غرب باید با زبان و ادبیات علمی داوری شوند] </ref> براین اساس ایشان در باب ضرورت مطالعات آکادمیک براین عقیده است که امروزه اگر زبان آکادمیک نداشته باشیم نمی‌توانیم با دیگران گفت‌وگو کنیم. اگر بخواهیم درباره قرآن، سنت، تاریخ و ... صحبت کنیم باید از روش آکادمیک استفاده کنیم. ناآشنایی با زبان آکادمیک موجب می‌شود که چندین جلد «دایرةالمعارف قرآن» تدوین شود، اما دخالتی در نگارش آن نداشته باشیم و مقاله‌ای از محققان ما در آن منتشر نشود.<ref>[https://iqna.ir/00Fp0B مطالعه آکادمیک اسلام؛ زمینه‌ساز فضای گفت‌وگو میان اسلام و غرب]</ref>  


== منابع ==
== منابع ==
خط ۳۸: خط ۳۸:


== ارجاعات ==
== ارجاعات ==
</div>
ویراستار
۵۱۹

ویرایش