ویراستار
۳٬۲۵۳
ویرایش
(←منابع) |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
(۲ نسخهٔ میانی ویرایش شده توسط ۲ کاربر نشان داده نشد) | |||
خط ۵: | خط ۵: | ||
== نگاه مورخان به دینوری == | == نگاه مورخان به دینوری == | ||
مورخان نسبت به دینوری دارای نگاه مثبت و ارزنده ای بوده اند. ابن ندیم برآن است ابن قتیبه در نقل روایت، صادق و عالم به لغت، نحو، فقه، شعر، غریب قرآن و معانی آن بود.<ref>ابن ندیم، محمد بن اسحاق، الفهرست، ص۱۰۵. </ref> | مورخان نسبت به دینوری دارای نگاه مثبت و ارزنده ای بوده اند. ابن ندیم برآن است ابن قتیبه در نقل روایت، صادق و عالم به لغت، نحو، فقه، شعر، غریب قرآن و معانی آن بود.<ref>ابن ندیم، محمد بن اسحاق، الفهرست، ص۱۰۵. </ref> خطیب بغدادی او را فردی ثقه، متدین، فاضل و دارای مصنفات مشهور و کتابهای معروف محسوب کرده است. ابن خلکان تمام نوشتههای او را مفید میداند.<ref>ابن خلکان، احمد بن محمد، وفیات الاعیان، ج۳، ص۴۲. </ref>ذهبی او را با عنوان علامه کبیر، ذوفنون و سرآمد در علوم مربوط به زبان عربی و تاریخ شناخته است.<ref>ذهبی، محمد بن احمد، سیر اعلام النبلاء، ج۱۳، ص۲۹۶. </ref> | ||
خطیب بغدادی او را فردی ثقه، متدین، فاضل و دارای مصنفات مشهور و کتابهای معروف محسوب کرده است. ابن خلکان تمام نوشتههای او را مفید میداند.<ref>ابن خلکان، احمد بن محمد، وفیات الاعیان، ج۳، ص۴۲. </ref>ذهبی او را با عنوان علامه کبیر، ذوفنون و سرآمد در علوم مربوط به زبان عربی و تاریخ شناخته است.<ref>ذهبی، محمد بن احمد، سیر اعلام النبلاء، ج۱۳، ص۲۹۶. </ref> | |||
== اساتید == | == اساتید == | ||
خط ۵۴: | خط ۵۲: | ||
== ارجاعات == | == ارجاعات == | ||
[[رده:مفسران قرآن]] | |||
[[رده:مفسران قرن سه]] |