ویراستار
۱۱۸
ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش |
|||
خط ۳۳: | خط ۳۳: | ||
با بررسی آثار مختلف آيت الله جوادی آملی به دست میآید كه یكی از رویكردهای بسيار مهم ايشان در تحليل معارف دينی، مسئله شناخت انسان باشد.<ref>ص11</ref> در منطق هنگامی كه میخواهند انسان را تعريف كنند، میگويند كه انسان، حيوان ناطق است. اما تعريف جامع استاد جوادی آملی از انسان، همان تعریف انسان به «حی متأله» است؛ یعنی زندهای كه به سوی خداوند در حركت است. در حقيقت ايشان فصل الفصول وجود انسان را همين تعريف قرار میدهند و به آمادگی انسان برای طی طريق مسير رحمانی اشاره میكنند.<ref>. ص12</ref> | با بررسی آثار مختلف آيت الله جوادی آملی به دست میآید كه یكی از رویكردهای بسيار مهم ايشان در تحليل معارف دينی، مسئله شناخت انسان باشد.<ref>ص11</ref> در منطق هنگامی كه میخواهند انسان را تعريف كنند، میگويند كه انسان، حيوان ناطق است. اما تعريف جامع استاد جوادی آملی از انسان، همان تعریف انسان به «حی متأله» است؛ یعنی زندهای كه به سوی خداوند در حركت است. در حقيقت ايشان فصل الفصول وجود انسان را همين تعريف قرار میدهند و به آمادگی انسان برای طی طريق مسير رحمانی اشاره میكنند.<ref>. ص12</ref> | ||
سلوك عملی و عرفانی آیت الله جوادی آملی برگرفته از سيره معصومين (ع) است؛ ایشان شناخت اهل بيت (ع) را مقدمهای برای شناخت و معرفت به خدای متعال و آن بزرگواران را مظهر اسمای حسنای الهی میدانند.<ref>. ص57</ref> | سلوك عملی و عرفانی آیت الله جوادی آملی برگرفته از سيره معصومين (ع) است؛ ایشان شناخت اهل بيت (ع) را مقدمهای برای شناخت و معرفت به خدای متعال و آن بزرگواران را مظهر اسمای حسنای الهی میدانند.<ref>. ص57</ref> | ||
=== دیدگاه تفسیری === | === دیدگاه تفسیری === |